EFFEKT – en bedre metode for å finne kjøperne

Tekst: Tonje Pedersen . Foto: Jon Arne Tjelta .
Databasen til FINN + databasen til EiendomsMegler 1 = EFFEKT. Denne løsningen gjør at meglerne treffer boligkjøperne mer presist enn noen gang. Resultatet er flere på visning og høyere boligsalg.
Hvem kan treffe den rette boligkjøperen bedre enn EFFEKT – løsningen laget i samarbeid mellom EiendomsMegler 1, landets største eiendomsmegler, og finn.no, Norges største markedsplass? Meglerne i Egersund er i hvert fall overbevist om svaret.

Skreddersydd, presis synlighet

Samarbeidet gjør at boligen din blir markedsført med rekordpresisjon, det betyr synlighet hos de riktige interessentene. – Med EFFEKT mener vi at vi tilbyr markedets beste og smarteste løsning for salg av bolig. Vi ser at det gir resultater, våre annonser på Finn har nesten 30 % bedre besøk enn snittet hos konkurrentene, sier Anne Havsø i EiendomsMegler 1. – Vi har også målt at flere nå ser alle bildene i annonsene, laster ned prospektet og er inne på samme bolig minst tre ganger. Markedet er til tider trått men dette hjelper!

Maks effekt – minimum kostnad

– Vi vil nå flest mulig potensielle kjøpere på kort tid og vet at den korte tiden fra annonsering til visning er kritisk. I et boligmarked som i Egersund er det konkurranse om å nå ut til kjøperne. Det er ikke alle som er på boligjakt som besøker Finn.no hver dag. For å nå disse vises aktuelle boliger på VG.no, Facebook, aftenbladet.no, jbl.no, dalane-tidende.no og andre godt besøkte nettsteder. – Vi bruker en teknologi som er mye brukt i «anbefalingsmotorer» rundt om i verden. Et godt eksempel er Netflix hvor en får anbefalt filmer man ennå ikke har sett, men som likevel kan være interessante.


Prognose og referanse

På bakgrunn av oppsamlet informasjon kan meglerne nå gi kunder en prognose på hvor mange interessenter ekstra de kan få gjennom EFFEKT. Ved å legge inn boligtype og område i et prognoseverktøy lages det et estimat på hvor godt annonsen vil nå ut. I tillegg kan kunden få referanser fra andre boligsalg som har brukt den samme løsningen.

— Ingenting slår fakta, vi som meglere skal levere kvalitet i alle ledd, konstaterer Havsø.


Følg boligannonsen minutt for minutt

For deg som boligselger er det viktig å få bevis for at markedsføringen fungerer. Effekten av EFFEKT kan dokumenteres. På din egen mobiltelefon får du full oversikt og mulighet til å følge med på interessen for bolig din – minutt for minutt. Så langt ser vi at kundene sjekker status 12 ganger i annonseperioden.

Kundene våre har stort engasjement og høy tilfredshet når de får dette EFFEKT-panelet. – Skal du selge, bolig bør du definitivt sjekke dette ut før salget, avslutter Anne Havsø.

Anne Havsø tlf: 481 12 584.