Nervepirrende salgsprosess

Tekst: Tonje Pedersen . Foto: Jon Arne Tjelta .
Boligsalg er en spennende prosess for alle som skal gjennom det. Ekstra nervepirrende blir det når du følger prosessen minutt for minutt.
Gjennom EiendomsMeglers 1s digitale markedsføring, Effekt, får du full kontroll over salgsprosessen, opplyser eiendomsmegler Audun Rasmussen ved EiendomsMegler 1 Åsane.

Presis


– Effekt er vår digitale markedsføringsløsning, som vi anbefaler for våre kunder. Det gir presis treffsikkerhet og finner de riktige kjøperne til din bolig. Det kule er at både megler og boligselger kan følge salgsprosessen live, sier Rasmussen.

Kunder tenker ofte at det holder med FINN-annonse. Etter at megler går gjennom Effekt med dem og forteller om resultatene det har hatt for andre boliger, skjønner kundene fort at dette er noe de også ønsker for å sikre en best mulig pris. Det er både spennende og nervepirrende å selge bolig, og de fleste vil nok ha litt kontroll over prosessen, fortsetter Rasmussen.

Full oversikt


For selgere som bruker Effekt, kan de følge med på boligen sin via telefonen. Dette kalles effektpanel.
De kan se hvor mange som ser annonsen og hvor de finner selve boligannonsen. På den måten får selgere også dokumentert hvordan annonsen virker.

– Før fokuserte vi på hvor mange klikk og visninger annonsene fikk. Nå får vi blant annet se hvor mange ganger folk har vært inne på den enkelte bolig og hvor mange som har lagret den. Opplysningene er mange flere og gir mye bedre innsikt enn før, påpeker Rasmussen.

Effektpanelet gir deg også full oversikt over samlet trafikk inn til FINN-annonsen din. Her finner du svar på hva folk leter etter, hvor mange ganger de er innom og til hvilken tid på døgnet.

Treffsikker


– Effekt har optimal treffsikkerhet for din boligannonse, noe som igjen gir mer effekt for pengene og flere potensielle kjøpere på visning. Når du skal selge bolig er tross alt ingenting viktigere enn å treffe riktig kjøper. Ved å følge med på boligen, kan de se hvor mange ganger hver enkelt person er innom boligannonsen. Dette kan også gi en liten indikasjon på hvor mange som stiller på visning. Er samme person innom annonsen flere ganger, kan det bety at han eller hun er interessert, sier Rasmussen.

Audun Rasmussen, tlf. 912 47 347.