Erlend har funnet formelen for suksess!

Tekst: EiendomsMegler 1. Foto: Fredrik Ringe og EiendomsMegler 1.
Lang erfaring som megler, blandet med nøye planlagt salgsprosess, gjorde at Erlend fikk solgt en vertikaldelt bolig til nesten 10 millioner få dager før jul. Effekt var selvfølgelig en viktig brikke.

- Min erfaring er at desember er en veldig god måned å selge bolig i, sier Erlend.
- I og med at de fleste andre venter til januar, så ligger annonsen med topplassering på FINN mye lengre enn vanlig. Dette gir god synlighet, og kombinert med et bra objekt som pakkes inn med de rette elementene, er det bare å plusse på med smart og gjennomtenkt markedsføring med bruk av vårt digitale annonseverktøy EFFEKT.

Slik fungerer EFFEKT

Effekt sørger for at flest mulig potensielle kjøpere ser akkurat din boligannonse på nett. Det digitale verktøyet er et samarbeid mellom EiendomsMegler 1 og FINN - altså Norges største eiendomsmegler og Norges største markedsplass.

På samme måte som Netflix anbefaler filmer du ennå ikke har sett, men som du mest sannsynlig er interessert i å se, anbefaler Effekt boligannonser til folk som mest sannsynlig vil være interessert i akkurat din bolig. Annonsen din vil da for eksempel vises på Facebook eller i VG, for akkurat de personene som er interessert i din type bolig.

Suksessformelen


Alt henger sammen. Gode bilder, gjennomarbeidet prospekt, riktig styling av bolig og smart annonsering. Og det er i den siste perioden fram mot visning at Erlend har funnet sin formel for suksess. Han er bevisst på når en bolig bør publiseres på FINN, og lar den ligge gjennom helgen. Når tallene begynner å falle på mandag, tirsdag, så kobler han på Effekt for å booste interessen. Effekt igangsettes ca en uke før visning for å skape det ekstra trykket, og til slutt får den en stor annonse i ukas boligavis. God timing og bred synlighet gir maksimal markedsføring av boligen.

Med eget Effekt-panel kan kunden selv følge med på hvor mange som er interessert i boligannonsen. De røde søylene representerer Effekt.

EFFEKT gav effekt!


Ifølge Erlend valgte boligselger EiendomsMegler 1 på grunn av tre ting.
- Vi er markedsledende, jeg selger mange lignende boliger i høy prisklasse og har dermed det riktige nettverket for denne typen eiendommer, og boligselger var veldig interessert i Effekt.

Erlend Haglund på vårt Eiganes kontor.

Erlend og boligselger fulgte prosessen tett sammen hele veien, og Effektpanelet var en viktig brikke. - Vi opplevde etter kort tid enorme tall, og boligselger var selvfølgelig henrykt. 44 stykker hadde sett FINN-annonsen mer enn 10 ganger, og hele 345 hadde sett annonsen 6-10 ganger. Dette ga dem trygghet i at det var interesse for boligen, sier Erlend. Når han i tillegg kunne sende boligselger skjermbilde av Effekt-annonser på VG i primetime fredag kveld, ga dette boligselger en opplevelse av at boligen ble markedsført med god synlighet. Og markedsføringen ga uttelling. Over 20 stykker kom på visning, og 14 skrev seg på liste. Og boligen ble solgt kort tid etter til prisantydning, dette i et marked hvor akkurat det ikke er en selvfølge.