Da Olve solgte leiligheten sin, fikk han oppleve effekten av én ekstra budgiver.

Leiligheten gikk 410.000 kr. over prisantydning. Det var på ingen måte en tilfeldighet.

Publisert 14. september 2023

Foto: Schibsted Partnerstudio

– Vi er helt alene om å tilby denne løsningen, og jeg selger aldri en bolig uten, sier en fornøyd Eivind Markhus og smiler.

Den erfarne megleren har nylig solgt en bolig i Nyhavn i Bergen. Interessen for leiligheten var stor, og tre budgivere knivet om eiendommen.

Den moderne og sentrale leiligheten, som kan skilte med solrik balkong og nydelig utsikt, gikk til slutt for 410.000 kroner over prisantydning.

– Jeg er rett og slett kjempefornøyd, sier selger Olve Bjørke Wergeland.

Foto: Schibsted Partnerstudio

Lokal og god kunnskap

Etter fem år i Bergen og studier ved Norges Handelshøyskole, takket Bjørke Wergeland tidligere i år ja til et jobbtilbud i Oslo.

Da leiligheten skulle selges, var han ikke i tvil om at EiendomsMegler 1 skulle stå for salget. 

– De har stor kjennskap til regionen de selger boliger i. Det, kombinert med erfaringen og kunnskapen til megleren, var avgjørende for at jeg valgte EiendomsMegler 1, sier Bjørke Wergeland.

EiendomsMegler 1 SR-Eiendom er en lokal leverandør av eiendomsmeglertjenester. De er eid av Vestlandets største bank, SpareBank 1 SR-Bank og har kontorer over hele landet.

Solid rådgiving og målrettet markedsføring, kombinert med en megler med svært høy lokalkunnskap, var nøkkelen til at det ble en god opplevelse for Bjørke Wergeland.

bilde av sitat-forfatter, Eivind Markhus, EiendomsMegler 1.

Sitat start,  I snitt hjelper Effekt kundene våre med å nå hele 43 prosent flere potensielle boligkjøpere.
- Eivind Markhus, EiendomsMegler 1

Fenomenalt verktøy

– Jeg følte at boligen virkelig skilte seg ut blant alle annonsene. Det viste også tallene jeg fikk over alle de som hadde sett boligannonsen min på FINN og hvem som hadde lagt den som favoritt. Det virket veldig lovende tidlig i prosessen, og det var ingen tvil om at annonsen ble godt spredt, sier 25-åringen.

Gjennom et eget dashbord kunne han følge annonse-trafikken fortløpende. Mye av årsaken til den gode synligheten av annonsen skyldes markedsføringsverktøyet Effekt.

Kort sagt er Effekt-markedsføring av boliger en smartere vei til de rette kjøperne. Verktøyet er et samarbeid mellom EiendomsMegler 1 og FINN – altså Norges største eiendomsmegler og Norges største markedsplass.

Samarbeidet gjør at potensielle kjøpere som har vært og søkt etter en bolig vil få opp annonser som ligner – enten de er i sosiale medier, på store nettsteder eller i lokalavisen.

bilde av sitat-forfatter, Olve Bjørke Wergeland, selger.

Sitat start,  Hele prosessen har vært enormt fin for meg. Det har vært god rådgiving og kom­mu­­nikasjon fra start til mål. Og resultatet ble jo også veldig bra.
- Olve Bjørke Wergeland, selger

Ekstra budgiver

Dersom du får bare én ekstra budgiver med i budrunden, kan det utgjøre flere tusen kroner. Det fikk Wergeland oppleve – to ganger.

Budrunden startet mellom to potensielle kjøpere, og han var godt fornøyd med det han trodde var siste bud. Etter hvert koblet imidlertid også en tredje person seg på.

– Da selger egentlig var fornøyd, hadde banken gitt klarsignal til nok en budgiver. Det førte til at budene fortsatte, sier Markhus, som mener det er et godt eksempel på hvordan EiendomsMegler 1 samarbeider med SpareBank 1 SR-Bank.

Han er ikke i tvil om at det er mye av suksessformelen til Norges største meglerkontor.

– Kombinasjonen av gode bankrådgivere i SpareBank 1 SR-Bank, målrettet markedsføring og meglere med svært god lokalkunnskap gjør oss meget godt rigget i markedet, sier Markhus. 

Effekt – snarveien til de rette boligkjøperne

Skal du selge bolig? Snakk med megleren din om Effekt eller

Del: