Jaren

Næringstomter i Mohagen

Mohagen næringsområde

Last ned salgsoppgave for komplett informasjon om eiendommen

Visning

Henter visninger...

Skal du på visning?

Da er det lurt å ha finansieringsbevis klart.

Søk finansieringsbevis

Usikker på hvor mye du kan låne?

Prøv SpareBank 1 sin boliglånskalkulator

Til lånekalkulatoren

Selge egen bolig?

Bestill en e-takst av boligen din, så vet du hva kan kjøpe for.

Beskrivelse

Næringstomter i Mohagen, 2770 Jaren

Mohagen næringsområde på Hadeland. Her får din bedrift • sentralt og strategisk beliggende næringstomter, med riksveg 4 tvers gjennom området og kun én time til Oslo og 40-45 minutter til Gardermoen, Gjøvik og Hønefoss • kort veg til viktige industri- og kompetansemiljøer på Raufoss og Gjøvik • jernbane i rimelig nærhet med timesavganger til Oslo • prisgunstige tomter med mulighet for individuelle størrelser • ferdig regulert for etablering av industri, lager, kontor, plasskrevdende virksomheter

Mer informasjon om eiendommen

Nærområdet

Nærområdet

Gran kommune, er som en av de tre Hadelandskommunene, sentralt plassert på Østlandet i region Innlandet. På timesirkelen fra Oslo og med 40-45 minutter til Gardermoen, Hønefoss og Gjøvik. Arbeidsplassdekning på over 90 % forteller om et betydelig næringsliv, både tradisjonelt landbruk, og mange små og noen store bedrifter. Gode handelssenter, offensiv hyttebygging og nye prisgunstige næringsarealer omgitt av et frodig kulturlandskap, gjør Gran til en spennende kommune både for bosetting og næringsutvikling. Mohagen næringsområde er Gran kommunes viktigste satsningsområde for næringsutvikling. I dag er det etablert ca 35 bedrifter her med om lag 700 arbeidsplasser. Av etablerte bedrifter i nærområdet finner du bla.: Hapro AS Møller Bil Gran SoliferPolar AS Gudbrandsen & Olimb AS Mohagalia Eiendom AS Mohagen Bobil AS Din Camping AS Ecit Solution AS Mohagen Bil AS Mohagen Invest AS Mohagen Bilservice AS Gjøvik Big Box AS Tess Hadeland Jacobsen Maskin AS Lillehammer Næringsutvikling AS Fnordli Eiendom AS Fnordli Holding AS Meca Service AS Avd. Gran Meca Service AS Hadeland Bobil AS Hadeland Bilglass Eiendom AS Hadeland Begravelsesbyrå Riis Bilglass Hadeland Jølstad Begravelsesbyrå Hadeland Td2e Holding AS Conteinerservice Hadeland AS Mekonomen AS avd. Hadeland Autosalg Mohagen AS Hadeland Dekk AS Hadeland Pulverlakk AS Ensy AS Metall Team AS Nyvent AS Isolve AS Thed Holding AS Radonor AS Politiets Fellestjenester Direkte avkjøring rett fra RV4 ved Mohagen Industriområde på Jaren.

Reguleringsplan

Bestemmelser tilknyttet områdereguleringsplan for Mohagen sør, Planbestemmelser datert 05.10.12, revidert 09.04.2015 Plankart er datert 10.07.2013, revidert 08.04.2015 Vedtatt av Gran kommunestyre den 07.05.15, sak 38/ 15 Dokumentet følger vedlagt. Kommunale avgifter og eiendomsskatt vil tilkomme ved ferdigattest for evt. bygg som settes opp av ny eier.

Øvrig info

Last ned salgsoppgave for komplett informasjon om eiendommen

Registerbetegnelse

  • Gårdsnummer: 157
  • Bruksnummer: 164
  • Kommunenummer: 3446 - Gran

Eiendom

Tomteareal er 210 000 m2 eiet tomt.

Mohagen sør – Info om næringstomter Gran kommune er som en av de tre Hadelandskommunen, sentralt plassert på Østlandet. På timesirkelen fra Oslo og med 45 min. til Gardermoen. Mohagen næringsområde ligger sentralt ved rv. 4 mellom Oslo og Gjøvik. Området har i dag ca. 35 bedrifter med om lag 850 arbeidsplasser. Det nye området Mohagen sør har et nettoareal på ca. 210 daa. I området har industribedriften Trox Auranor etablert seg på ca. 35 daa. tomt, med sine ca. 170 arbeidsplasser. Gran kommune er grunneier og selger av tomter i området. Generelt om tomtene Regulering: Tomtene omfattes av reguleringsplan for Mohagen sør med tilhørende bestemmelser, vedtatt 7.5.2015. Veg: Hovedvegene i området, Søndre Mohagavegen og Auranorvegen, er kommunale veger. Det er gang-/ sykkelveg langs Søndre Mohagavegen med forbindelse til gangsystem mot Jaren stasjon på Gjøvikbanen, og fortau langs Auranorvegen. Vegene har gatebelysning. Vann/ avløp: Det er etablert offentlig vann og avløp i området og etablert påkoblingspunkt for tomten slik at det ikke skal være nødvendig å krysse offentlig veg med stikkledninger. Kart vedlagt. Vannkummer på offentlig ledning har brannvannsuttak. Oppfyllelse av eventuelle øvrige krav til brannvannsdekning tas hånd om av tomtekjøper. Overvann: Det er etablert overvannssystem i området for ivaretakelse av overvann fra fellesområder. Behandling av overvann fra egen tomt skal behandles etter prinsippet om lokal overvannshåndtering. Det kan tillates påslipp av inntil 2 l/ sek pr. 1000 m2 til kommunalt overvannsnett. Strøm: Det er etablert høyspentledning gjennom området og satt opp 2 trafoer. Langs høyspentledningen er det lagt med trekkerør for lavspent, samt etablert trekkerør for kryssing av veger. Kart vedlagt. Tomtekjøper må kontakte Glitre Energi for å avklare løsning for strøm, siden dette vil være avhengig av hvilke behov tomtekjøper har. Fiber: Området er tilrettelagt med trekkerør for fiber. Kart vedlagt. Grunnforhold: Området ligger på fjellgrunn med varierende grad av overdekning av løsmasser. Det forekommer steinblokker blant løsmassene. De enkelte områder (Tekst under dette punktet er kun til orientering) F1 – Forretning Areal: Ca. 6,1 daa. Ca. 0,9 daa (utenfor byggegrensen) inngår i midlertidig anleggsbelte for utvidelse av rv.4 som er planlagt gjennomført i 2022. Areal: Ubehandlet med påstående vegetasjon. Maks. høydeforskjell ca. 4 m. Formål: Byggeområde for plasskrevende varer. Med plasskrevende varer menes i denne sammenheng motorkjøretøy, landbruksmaskiner, varer fra planteskoler/ hagesentre, trelast og andre større byggevarer. Det er tillatt å etablere felles miljøstasjon for flere eiendommer på området. Utnytting: % BRA= 80 %, % BYA = 40 %. Maks byggehøyde er 9 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen. F/ K – Forretning/ Kontor Areal: Ca. 15,3 daa. Ca. 3,9 daa. (utenfor byggegrensen) inngår i midlertidig anleggsbelte for utvidelsen av rv.4 som er planlagt gjennomført i 2022. Areal: Ubehandlet med påstående vegetasjon. Maks. høydeforskjell ca. 11 m. Kan deles i mindre enheter med mindre høydeforskjeller. Formål: Byggeområde for kontor og plasskrevende varer. Med plasskrevende varer menes i denne sammenheng motorkjøretøy, landbruksmaskiner, varer fra planteskoler/ hagesentre, trelast og andre større Om eiendommen byggevarer. Utnytting: % BRA=100 %, % BYA = 50 %. Maks byggehøyde er 12 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen. F2 – Forretning Areal: Ca. 44,6 daa. Ca. 11,5 daa. (utenfor byggegrensen) inngår i midlertidig anleggsbelte for utvidelsen av rv.4 som er planlagt gjennomført i 2022. Areal: Ubehandlet, delvis avskoget. Maks. høydeforskjell ca. 37 m. Godt egnet for deling i mindre enheter med mindre høydeforskjeller. Formål: Byggeområde for plasskrevende varer. Med plasskrevende varer menes i denne sammenheng motorkjøretøy, landbruksmaskiner, varer fra planteskoler/ hagesentre, trelast og andre større byggevarer. Utnytting: % BRA=100 %, % BYA = 50 %. Maks byggehøyde er 12 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen. Energianlegg/ K – Energianlegg/ Kontor Areal: Ca. 4,5 daa. Areal: Ubehandlet med påstående vegetasjon. Maks. høydeforskjell ca. 5 m. Formål: Byggeområde for fjernvarmeanlegg eller kontor. Utnytting: % BRA=80%, % BYA = 65 %. Maks byggehøyde er 15 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen. K/ I – Kontor/ Industri Areal: K/ I_1 ca. 20,2 daa. K/ I_2 ca. 8,5 daa. Areal: K/ I_1: Ubehandlet med påstående vegetasjon. Maks. høydeforskjell ca. 12 m. Kan deles i mindre enheter med mindre høydeforskjeller. K/ I_2: Ubehandlet med påstående vegetasjon. Maks. høydeforskjell ca. 10 m. Formål: Byggeområde for kontor og lett industri med tilhørende utsalg, lager og verksted. Utnytting: % BRA=120 %, % BYA = 55 %. Maks byggehøyde er 12 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen. F/ I – Forretning/ Industri Areal: F/ I_1 ca. 15,1 daa. F/ I_2 ca. 32,3 daa. F/ I_3 ca. 19,2 daa. Areal: F/ I_1: Planert Areal. Planert areal utgjør ca. 11,1 daa. Planert areal kan økes med ca. 1,6 daa innenfor tomtegrensen. F/ I_2: Planert Areal. Planert areal utgjør ca. 26,8 daa. F/ I_3: Ubehandlet, delvis avskoget. Maks. høydeforskjell ca. 16 m. Godt egnet for deling i mindre enheter med mindre høydeforskjeller. Formål: Byggeområde for plasskrevende varer og lett industri med tilhørende utsalg, lager og verksted. Med plasskrevende varer menes i denne sammenheng motorkjøretøy, landbruksmaskiner, varer fra planteskoler/ hagesentre, trelast og andre større byggevarer. Utnytting: % BRA=100 %. For F/ I_1 og F/ I_3 er maksimal utnyttelse % BYA = 45 %. For F/ I_2 er maksimal utnyttelse % BYA = 40 %. Maks byggehøyde er 12 meter over gjennomsnittlig planert terreng rundt bygningen for F/ I_1-3.

Eiendomstype

Tomt

Vei, vann og avløp

Offentlig vei, vann og avløp. Ny eier må selv bekoste tilkoblingsutgifter til Gran kommune. Oppdatert gebyroversikt fåes ved henvendelse til Gran kommune.

Meglers plikt til å stanse gjennomføring av en handel

Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og er forpliktet til å rapportere til Økokrim om mistenkelige transaksjoner. Lov om hvitvasking innehar også strenge regler om kontroll av legitimasjon fra alle parter i handelen, herunder, selger, kjøper og fullmektiger for disse.

Budgivning

Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning. Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App’er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler. Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.

Overtakelse

Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.

Avgiftsbeskrivelse

Kommunale avgifter og eiendomsskatt vil tilkomme ved ferdigattest for evt. bygg som settes opp av ny eier.

Særlige forbehold

Kjøper har selv ansvaret for å sette seg inn i salgsprospekt, reguleringsplaner, beskrivelse og annen dokumentasjon som kjøper har fått tilgang til. Alle interessenter oppfordres til nøye å undersøke området. Det anbefales at alle interessenter rådfører seg og befarer eiendommen med fagkyndig, før bud inngis. Alle arealangivelser er hentet fra Gran kommune. Disse arealmålene er ikke kontrollert av megler. Selger tar som forbehold om at tomten faktisk utnyttes/ bebygges innen en "normal" tidsramme. Kjøp uten reelle byggeplaner vil ikke være forhandlingsbart. Det tas forbehold om eventuell politisk behandling av salg av tomt. Rådmannen har fullmakt til å selge innenfor angitte priser og retningslinjer i prospektet Tomter selges etter åpen budrunde med følgende forutsetninger: Gran kommune har rett til å kjøpe tilbake tomta mot tilbakebetaling av kjøpesummen, uten utgifter til oppmåling, dokumentavgift og tinglysingsgebyr om den ikke utbygges med næringsbygg innen tre år fra innbetaling av kjøpesummen. Tilsvarende gjelder hvis tomten utbys til salg innen tre år fra innbetaling av kjøpesummen.

Sentrale lover

Næringseiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Salgsoppgaven er basert på de opplysninger selger har gitt til bygningssakkyndig og megler, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Statens kartverk og andre tilgjengelige kilder.Eiendommen selges «som den er» etter avhendingsloven § 3-9.Avhendingsloven § 3-9 fravikes imidlertid slik at kjøper overtar det fulle ansvar for skjulte feil og mangler. Selger har plikt til å opplyse om skjulte feil og mangler som selger kjenner til. Selger er ikke kjent med at det er forurensning i tomtegrunnen m.v.. Selger er heller ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i salgsoppgaven og vedlagte dokumentasjon. Dersom salgsoppgaven skulle vise seg å mangle relevant informasjon eller inneholde uriktig informasjon som selger ikke var kjent med eller hadde grunnlag for å korrigere, kan kjøper ikke rette noe form for krav mot selger etter avhendingslovens §§ 3-7 og 3-8. Kjøper kan kun påberope mangler etter avhendingslovens § 3-7 og § 3-8 i de tilfeller selger har opptrådt svikaktig eller forsettlig, og bestemmelsenes øvrige vilkår er oppfylt. Kjøper plikter å oppfylle sin undersøkelsesplikt etter avhendingsloven § 3-10. Dersom det er behov for avklaringer anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Avhendingslovens § 4-19 fravikes i sin helhet. Reklamasjon må finne sted snarest etter at kjøper oppdager eller bør oppdage et eventuelt avtalebrudd, og under enhver omstendighet senest ett – 1 – år etter overtakelse. En forutsetning for salget er at skjøtet på eiendommen tinglyses på kjøper. Kjøper aksepterer at EiendomsMegler 1 kan offentliggjøre kjøpesum i egen markedsføring. Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.I tråd med eiendomsmeglingsforskriften vil informasjon om oppdragsgiver, salgsobjektet, interessenter og kjøper bli lagret av meglerforetaket i min. 10 år. Se EiendomsMegler1.no for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.

Annen informasjon


Annet: Verdiberegning/ prisantydning av tomteparseller: Energianlegg/ kontor. Areal: 4500. Pris pr. kvm: 550. Pris total: 2 475 000. %-BRA: 80. F1 Forretning. Areal: 6200. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 4 030 000. %-BRA: 80. F2 C Forretning . Areal: 7020. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 4 563 000. %-BRA: 100. F2 D Forretning . Areal: 8870. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 5 765 500. %-BRA: 100. F2 E Forretning . Areal: 9190. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 5 973 500. %-BRA: 100. F2 F Forretning . Areal: 8130. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 5 284 500. %-BRA: 100. F2 G Forretning . Areal: 9850. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 6 402 500. %-BRA: 100. F/ K Forretning/ Kontor. Areal: 16300. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 10 595 000. %-BRA: 100. K/ l_2 Kontor/ Industri. Areal: 8500. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 5 525 000. %-BRA: 120. K/ l_1 C Kontor/ Industri. Areal: 4700. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 3 055 000. %-BRA: 120. K/ l_1 D Kontor/ Industri. Areal: 11160. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 7 254 000. %-BRA: 120. K/ l_1 E Kontor/ Industri. Areal: 4300. Pris pr. kvm: 650. Pris total: 2 795 000. %-BRA: 120. F/ l_3 A Forretning/ industri. Areal: 9530. Pris pr. kvm: 500. Pris total: 4 765 000. %-BRA: 100. F/ l_3 B Forretning/ industri. Areal: 9660. Pris pr. kvm: 500. Pris total: 4 830 000. %-BRA: 100. F/ l_2 A Forretning/ Industri planert. Areal: 12700. Pris pr. kvm: 950. Pris total: 12 065 000. %-BRA: 100. F/ l_2 B Forretning/ Industri planert. Areal: 20700. Pris pr. kvm: 950. Pris total: 19 665 000. %-BRA: 100. F/ l_1A Forretning/ Industri planert. Areal: 8490. Solgt. F/ l_1B Forretning/ Industri planert. Areal: 6540. Pris pr. kvm: 950. Pris total: 6 213 000. %-BRA: 100. I/ L-1 og l/ L_2 er ikke til salgs.

Kjøpe og selge - steg for steg

Skal du både kjøpe og selge bolig? Sammen med SpareBank 1 hjelper vi deg gjennom alle stegene – hele veien inn i ditt nye hjem.

Var det lett å finne informasjonen du lette etter?