Fetsund

Konvallveien 22

Eiet tomt i Fetsund, 809.5 m², nær offentlig transport, kort vei til stasjon og buss.

Prisantydning

kr 1 300 000

Totalpris

kr 1 300 000

Utregning av totalpris:
Prisantydning:

kr 1 300 000

Omkostninger:

Kr 32 500 Dokumentavgift til staten, 2.5%
Kr 545 Tinglysing av skjøte
Kr 545 Tinglysing av pantedokument (per stk.)
Kr 260 Grunnboksutskrift
Kr 33 850 Sum omkostninger

Kr 17 900 Boligkjøperforsikring (valgfritt)
Kr 51 750 Sum omkostninger

Dokumentavgiftens størrelse forutsetter at eiendommen kjøpes til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlig gebyrer, satser etc.

Last ned salgsoppgave for komplett informasjon om eiendommen

Nøkkelinformasjon

Postnummer:

1900 Fetsund

Eierform:

Selveier

Tomt:

810 m2

Postnummer:

1900 Fetsund

Eierform:

Selveier

Tomt:

810 m2

Visning

Henter visninger...

Skal du på visning?

Da er det lurt å ha finansieringsbevis klart.

Søk finansieringsbevis

Usikker på hvor mye du kan låne?

Prøv SpareBank 1 sin boliglånskalkulator

Til lånekalkulatoren

Selge egen bolig?

Bestill en e-takst av boligen din, så vet du hva kan kjøpe for.

Beskrivelse

Eiet tomt beliggende i Konvallveien 22, Fetsund, med et areal på ca. 809,5 m². Tomten har en strategisk plassering med enkel tilgang til offentlig kommunikasjon. Det er kun ca. 4 minutters gange til nærmeste bussholdeplass "Herredshuset", og ca. 10 minutters gange til Fetsund stasjon, noe som gjør det enkelt å pendle til Oslo og andre nærliggende områder. Området rundt tomten er kjent for sin naturskjønnhet og rolige atmosfære, samtidig som det gir nærhet til nødvendige fasiliteter som butikker og skoler. Fetsund byr på et godt lokalmiljø med gode turmuligheter langs Glomma og kort vei til Lillestrøm for ytterligere servicetilbud og shoppingmuligheter. Eiendommen er avsatt til boligområde i arealdelen til kommuneplanen. Bebygd areal skal ikke overstige 15 % av brutto tomt.

Kart

Kart over Konvallveien 22

Mer informasjon om eiendommen

Nærområdet

Nærområdet

Eiendommen ligger i et attraktivt og barnevennlig boligområde som har nærhet til skoler, barnehager, offentlig kommunikasjon, marka og diverse servicetilbud. For barna og den aktivitetslystne er det kort vei til fotballbane, ballbinge, lekeplass, idrettshall, skøytebane, svømmehall, badevann, skiløyper, golfbane og treningssenter m.m. Lillestrøm kommune har et rikt kulturliv og en vakker natur som innbyr til friluftsliv. Eiendommen ligger i nærhet til flotte tur- og friluftsområder med utallige skiløyper, samt bademuligheter ved Hvalstjern, Heiavann og Gansvika som gir gode rekreasjonsmuligheter både sommer og vinter. Kommunen har også et mangfoldig og variert tilbud innen kultur og idrett.

Barnehage, skole og fritid

Se vedlagt nabolagsprofil. Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for kjøpet, ber vi om at det rettes en særskilt henvendelse til kommunen/bydelsadministrasjonen for oppdatert informasjon.

Offentlig kommunikasjon

Gangavstand til offentlig kommunikasjon. - Ca 4 min gange til nærmeste bussholdeplass "Herredshuset" - Ca 10 min gange til Fetsund stasjon. Se www.ruter.no for mer informasjon.

Reguleringsplan

Eiendommen ligger i område avsatt til boligbebyggelse. Bebygd areal skal ikke overstige 15 % av brutto grunnareal. Eiendommen 420/85 Konvallveien 22 inngår i hensynssone H710_1 (Båndlegging i påvente av reguleringsplan), vist med rød rutete skravur. Innenfor båndleggingssonen kan det ikke gjennomføres tiltak som kan vanskeliggjøre eller fordyre videre planlegging av rv.22 på strekningen Merkja – Kringen. Eiendommen ligger også delvis innenfor hensynssone H370 (Faresone høyspenningsanlegg), vist med rød skrå striper. Alle søknader om tiltak etter pbl § 1-6 forelegges Statens vegvesen, med unntak av mindre tiltak etter § 20-4 punkt a, c, d og e og § 20-5. Innenfor feltene kan det ikke oppføres bygninger eller permanente innretninger. I revidert kommuneplan for perioden 2018-2030 vedtatt 2. september 2019 omfattes eiendommen 420/ 85 av en hensynssone som båndlegger korridorene til gjenværende trasealternativer for ny Glommakryssing, hhv. alternativ A2 og E2. Eiendommen 420/85 kommer i berøring med trasealternativ A2, og omfattes av hensynssone H710_0 som båndlegger A2-korridoren. I kommuneplanen er det gitt egen bestemmelse til H710_0 Vegtiltaket planlegges i dagløsning. Alle søknader om tiltak etter pbl § 1-6 forelegges Statens vegvesen, med unntak av mindre tiltak etter § 20-4 punkt a, c, d og e og § 20-5. Energibrønner og andre brønner tillates heller ikke uten at det foreligger godkjenning fra Statens vegvesen. Endelig løsning og plassering fastsettes i reguleringsplan. Eiendommen er berørt av følgende planforslag: Rv. 22 - kryssing av Glomma Statens vegvesen opplyser om følgende 05.12.2023: I kommunedelplanen er det avsatt en såkalt hensynssone som båndlegger hele planområdet i påvente av reguleringsplan for Rv. 22 kryssing av Glomma. En reguleringsplan vil tidligst være vedtatt i 2025. Denne eiendommen ligger innenfor båndleggingssonen. Større tiltak som ikke samsvarer med formålet med båndleggingen, kan ikke tillates innenfor båndleggingssonen uten etter eventuell søknad om dispensasjon fra kommunedelplanen. Det er Lillestrøm kommune som er plan- og bygningsmyndighet og en eventuell dispensasjonssøknad for å fremme en byggesak må sendes dit. Statens vegvesen planlegger å bygge ny fire felts rv. 22 langs eksisterende veg. Det jobbes med en reguleringsplan som vil detaljere en løsning for bygging av ny veg. Først når reguleringsplanen er vedtatt vil det være avklart hvilke eiendommer og arealer som vil bli berørt midlertidig eller permanent. Så langt ser det ut til at tomten ikke vil bli fysisk berørt i form av behov for erverv som følge av vegprosjektet. Kommunen har plikt til å informere om naturfarer som er kjent. På kart/plan som megler har mottatt fra kommunen er området der eiendommen ligger markert med fare, dvs. fare for støy og avhengig av hensynsynssonene til kommunen kan det være høyderestriksjoner og restriksjoner for etablering av hinder (bygninger, anlegg, vegetasjon mv. Interessenter må gå ut i fra at det tillates ikke etablert nye boenheter innenfor støysonene, som vist i kommuneplanens arealdel. Forbudet gjelder både innenfor landbruks-, natur- og friluftsområder og områder avsatt til byggeformål. Eiendommen ligger i rød støysone. (Lden>65dB). Vedlagte kart viser støysone langs riks- og fylkes veg. Differensierte støykrav i Kommuneplanen 2023-2035: § 1-14.1.4 Støykrav i sone 3 øvrige deler av kommunen • Det tillates ikke støyfølsomt bruksformål i rød støysone. Ta kontakt med kommunen for med detaljert informasjon om dette. Dette betyr for eiendommen: • Det kan ikke gjennomføres tiltak som kan vanskeliggjøre eller fordyre videre planlegging av Rv. 22 på strekningen. • Alle søknader om tiltak, med unntak av mindre tiltak etter pbl. § 20-4 punkt a, c, d og e og § 20-5, må forelegges Statens vegvesen. • Det er ikke tillatt å oppføre bygninger innenfor faresone for høyspenning på sørøstre del av eiendommen.

Øvrig info

Last ned salgsoppgave for komplett informasjon om eiendommen

Registerbetegnelse

  • Gårdsnummer: 420
  • Bruksnummer: 85
  • Kommunenummer: 3205 - Lillestrøm

Eiendom

Tomteareal er 810 m2 eiet tomt.

Eiet tomt på ca. 809.5 m² opplyst av Lillestrøm kommune. Arealet kan avvike fra det oppgitte/anslåtte areal.

Adkomst

For veibeskrivelse henvises det til vedlagte kart i salgsoppgaven. Det vil bli skiltet med EiendomsMegler 1-skilt ved fellesvisning.

Eiendomstype

Tomt

Vei, vann og avløp

Vei: Tilknyttet offentlig vei Vann: Ikke tilknyttet offentlig vann Avløp: Ikke tilknyttet offentlig avløp Eiendommen er ikke tilknyttet vann eller avløp, men det er kommunalt nett i området. I følge nettsiden til Lillestrøm 18.12.2024 er det følgende tilknytningsavgifter: Engangsavgift for tilknytning vann: Minimumsgebyr per boenhet (inntil 150 m2) kr 26 000 Ekstra sats 151 m2 - 1000 m2 kr 130 Redusert sats over 1001 m2 kr 65 Engangsavgift for tilknytning av avløp: Minimumsgebyr per boenhet (inntil 150 m2) kr 26 000 Ekstra sats 151 m2 - 1000 m2 kr 130 Redusert sats over 1001 m2 kr 65

Meglers plikt til å stanse gjennomføring av en handel

Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og er forpliktet til å rapportere til Økokrim om mistenkelige transaksjoner. Lov om hvitvasking innehar også strenge regler om kontroll av legitimasjon fra alle parter i handelen, herunder, selger, kjøper og fullmektiger for disse.

Budgivning

Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning. Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App’er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler. Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.

Overtakelse

Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.

Andre relevante opplysninger

Grunnet planlegging av ny vei langs rv. 22 er store deler av området båndlagt. Eiendommen gnr. 420 bnr. 85 kommer i berøring med et av trasealternativene. Alle søknader om tiltak etter pbl § 1-6 skal derfor forelegges Statens vegvesen, med unntak av mindre tiltak etter § 20-4 punkt a, c, d og e og § 20-5. Kjøperen er selv ansvarlig for å byggemelde samt å framskaffe bygningsmyndighetenes godkjennelse for den bebyggelse som er tenkt oppført på eiendommen før eventuelle byggearbeider igangsettes. Kostnader i forbindelse med byggeanmeldelse, eventuelle tilknytningsgebyrer, grunnundersøkelser, geotekniske rapporter m.m. påhviler kjøperen.

Boligkjøperforsikring

Kjøper har anledning til å tegne boligkjøperforsikring. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som dekker utgifter forbundet med juridisk bistand, fagkyndig uttalelse og saksomkostninger. Forsikring er valgfri og koster kr 16 900.   Forsikringen er meglet frem av Söderberg & Partners og er plassert hos Gar-Bo Försäkring AB. Skadebehandlingsselskapet er Crawford & Company.   Kjøper logger selv inn i portalen til Søderberg & Partners og bekrefter at de ønsker å inngå et forsikringsmeglingsoppdrag og dermed få mulighet til å tegne boligkjøperforsikring. For at anmodningen om kjøp av forsikring skal imøtekommes og portalen kunne benyttes, utleverer meglerforetaket informasjon om kjøperne til Søderberg & Partners, så snart bud er akseptert. Søderberg & Partners sletter opplysningene som innhentes når tidspunktet for kontraktsmøtet har passert og det er klart at kjøper ikke velger å tegne Boligkjøperforsikring. For de kjøperne som tegner forsikring, vil opplysningene lagres av Søderberg & Partners for ulike formål med ulike lagringstid i tråd med beskrivelsen i personvernerklæringen: https://www.soderbergpartners.no/personopplysninger-og-informasjonskapsler/   Les mer om forsikringen i vedlagte materiell eller på https://eiendom.soderbergpartners.no/ Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kr 3 861 i honorar for hver forsikringsavtale som formidles for borettslagseiendom, kr 6 304 for seksjonert eiendom/aksjebolig og kr 6 789 for enebolig/fritid/tomt. Boligkjøperforsikring kan kun tegnes av privatpersoner som kjøper bolig til eget formål, og gjelder ikke for foretak eller næringsbygg.

Avgiftsbeskrivelse

Eiendommen er i dag ikke bebygget. Det er derfor ikke beregnet kommunale gebyrer for denne eiendommen. Kommunale gebyrer vil variere ut i fra størrelse og hva kjøper vil bygge på tomten.

Betalingsbetingelser

Kjøpesum og alle omkostninger skal være innbetalt til megler klientkonto før overtakelse. Det forutsettes at skjøte tinglyses på ny eier. Dersom kjøper ikke ønsker hjemmelsoverføring av eiendommen til seg må det tas forbehold om dette i bud.

Radon

Eier har ikke gjennomført måling. Kjøper overtar ansvaret / risikoen av for høye Radonverdier fra overtakelsen og evt. utbedringen som måtte være nødvendig.

Sentrale lover

Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler og eventuell bygningssakkyndig, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Statens kartverk og andre tilgjengelige kilder. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. Eiendommen kan også ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf.§ 3-9 1. ledd 2. pktm.Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. En forutsetning for salget er at skjøtet for eiendommen tinglyses på kjøper. Kjøper aksepterer at EiendomsMegler 1 kan offentliggjøre kjøpesum m.m. i egen markedsføring. Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen. I tråd med eiendomsmeglingsforskriften vil informasjon om oppdragsgiver, salgsobjektet, interessenter og kjøper bli lagret av meglerforetaket i min. 10 år. Se EiendomsMegler1.no for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.

Personopplysningsloven

Vi gjør interessenter og kjøpere oppmerksom på at vi vil behandle, iht. personopplysningsloven, dine personopplysninger i den utstrekning dette er nødvendig for å oppfylle våre lovpålagte forpliktelser, herunder for å kunne foreta kundekontroll etter hvitvaskingsloven samt for å utføre oppgaver som vi er pålagt etter eiendomsmeglingsloven.

Annen informasjon


Konsesjon: Kjøper er klar over at ved kjøp av ubebygget tomt må egenerklæring om konsesjonsfrihet fylles ut av kjøpere og kommunen må bekrefte i punkt 11 at ervervet er konsesjonsfritt, og at ervervet ikke fører til deling av driftsenhet. Konsesjonsfrihetene er betinget av at tomta ikke er større enn 2 dekar og er godkjent fradelt etter plan- og bygningsloven og jordlova der slik godkjenning er nødvendig.

Kjøpe og selge - steg for steg

Skal du både kjøpe og selge bolig? Sammen med SpareBank 1 hjelper vi deg gjennom alle stegene – hele veien inn i ditt nye hjem.

Var det lett å finne informasjonen du lette etter?