
Effekt, digitalt annonseverktøy for boligsalg
EiendomsMegler 1 har et unikt samarbeid med Finn, og sammen har vi utviklet det digitale annonseverktøyet Effekt. Som Norges største eiendomsmegler og Norges største markedsplass for salg av bolig, sitter vi samlet på helt unike data og kunnskap om hvem som er på jakt etter akkurat din type bolig. Ved å slå sammen våre data sørger vi for at boligannonsen din blir vist for kjøpere som er interessert i akkurat din bolig - når de er på boligjakt.
Snakk med oss i EiendomsMegler 1 om Effekt. Vi gir deg en trygg og god kundeopplevelse – og full effekt av annonseringen. Effekt får du kun hos EiendomsMegler 1.
Sammen med EiendomsMegler 1 har vi utviklet Effekt som i snitt treffer 43% flere potensielle kjøpere enn de som annonser uten Effekt. Det er bare EiendomsMegler 1 som tilbyr Effekt til sine kunder.
- FINN.no
![em1-finn-hjerte[5].png Logo EiendomsMegler 1 og logo FINN.no i et blått hjerte. Illustrasjon.](https://images.eiendomsmegler1.no/_xDkMIxvbDjbneEgBFMTd5qkWzI=/1920x0/https://cms.eiendomsmegler1.no/storage/uploads/2020/06/15/5ee72fb3263eeem1-finn-hjerte5.png)
Slik fungerer det - kort fortalt
Du har sikkert opplevd at Netflix anbefaler filmer du ennå ikke har sett, men som du gjerne kunne tenke deg å se? Eller at Spotify anbefaler musikk du mest sannsynlig liker? Dette styres av noe som kalles algoritmer. Sammen med FINN bruker vi samme teknologi til å vise boligannonsen din til relevante mennesker som ikke har sett boligen din enda. Med Effekt treffer du flere potensielle kjøpere.

Mer effektiv markedsføring
EiendomsMegler 1 og Finn sitter på unik data som vi bruker til å målrette din annonse til flere relevante kjøpere. Basert på søk gjort på FINN, altså folks tidligere handlingsmønstre, kan vi finne dem som er interessert i akkurat din type bolig og skreddersy målgruppen. Slik blir markedsføringen både presis og effektiv, og du bruker ikke penger på å treffe dem som allerede har funnet frem til annonsen på FINN.no.

Treffer i snitt 43% flere potensielle kjøpere enn annonser uten EFFEKT
Vi finner kjøpere som har sett på lignende boliger siste tre måneder. Og vi bruker ikke penger på de som allerede har sett annonsen din. Boligannonsen treffer i snitt 43 % flere potensielle kjøpere som er på finn.no akkurat i tidsrommet du annonserer. Dette gir økt sjanse for flere på visning og flere med i budrunden.

Ikke bare på FINN.no
Potensielle boligkjøpere trenger ikke være på FINN.no for å se annonsen din. Vi har skreddersydd en optimal mediemiks hvor vi viser annonsen din til de nye kjøperne på blant annet VG, Aftenposten, E24, Facebook og i lokale nettaviser hvor boligen din ligger. I tillegg vises annonsen på en rekke andre kjente nettsider som sørger for god synlighet av boligen din.

Visningsvarsel
Tre dager før første visning går det ut et visningsvarsel til de som bor i nærheten av boligen din. Visningsvarsel vil i snitt vises for 4000 potensielle kjøpere.

Flere på visning = bedre resultat
Effekt gjør at annonsen treffer boligkjøperne mer presist enn noen gang. Resultatet er flere relevante folk på visning, noe som påvirker budrunden – og ikke minst sluttsummen.

Hold deg oppdatert
Du får selvfølgelig ditt helt eget Effekt-panel, der du underveis kan holde deg oppdatert på interessen, og se hvor mange flere potensielle kjøpere vi har hentet inn til annonsen din.
