Slik solgte hun leiligheten i et tregt boligmarked

Elisabeth Linder fikk solgt leiligheten sin til prisantydning dagen etter visning, til tross for et tregt boligmarked. Salget medførte også prisrekord i borettslaget.

Stue med spisestuemøblement, sofagruppe og vindu i bakgrunnen. Utsikt til overbygd veranda med møblement. Bilde.

Leiligheten ligger i bydelen Båsmo i Mo i Rana, og Ifølge megleren var det ingen selvfølge at den skulle bli solgt såpass kjapt og til prisantydning.

– I akkurat det området leiligheten ligger i er det primært eneboliger folk er ute etter å kjøpe. Markedet var i tillegg ganske tregt i denne perioden, forteller megler Ellinor Hiller.

Effekt ga full effekt

Elisabeth valgte EiendomsMegler 1 på grunn av tidligere erfaring, men også på grunn av markedspakken som inneholder annonseringsverktøyet Effekt. Det skulle vise seg å være avgjørende for boligsalget. En av hovedgrunnene til at Elisabeth Linder valgte EiendomsMegler 1 var fordi det var der hun fikk den beste markedspakken.

– Personlig er jeg svært interessert i markedsføring, og jeg fant ingen andre meglerhus som var i nærheten av å tilby den samme markedspakken. Hos EiendomsMegler 1 bruker meglerne Effekt, noe som i mitt tilfelle sørget for at enda flere relevante kjøpere så boligannonsen min på nett, forteller Elisabeth.

Slik fikk hun solgt

At flere så Elisabeth sin boligannonse førte til at enda flere kom på visning. Som megler er Ellinor sikker på at boligsalget ikke hadde vært i nærheten av en så stor suksess uten Effekt.

– Det kom flere interesserte på visning, og allerede dagen etter fikk vi inn bud til prisantydning. Jeg tror vi måtte ha brukt mye lengre tid på å finne den rette kjøperen til Elisabeth sin leilighet hvis vi ikke hadde brukt Effekt, sier Ellinor.

Boligselgeren har full kontroll

Noe Elisabeth satte stor pris på, var at hun gjennom hele salgsprosessen kunne følge med på hvor mange som til enhver tid var interessert i leiligheten hennes.

– I Effekt-panelet kunne jeg hele tiden følge med på hvor stor effekt jeg faktisk fikk av Effekt. Med en gang annonsen min ble lagt ut kunne jeg se at selve FINN-annonsen drev mest trafikk, men etter hvert dabbet det litt av. Da kom Effekt på banen og sørget for at enda flere relevante kjøpere så akkurat min boligannonse, forteller Elisabeth. Med eget Effekt-panel kunne Elisabeth selv følge med på hvor mange som var interessert i hennes boligannonse. 

God markedsføring er avgjørende

I dagens boligmarked er det ingen tvil om at riktig markedsføring er viktig i et boligsalg. Ifølge Ellinor er det helt avgjørende.

– Jeg mener riktig markedsføring er såpass avgjørende at jeg aldri selger uten Effekt. Dersom kundene ønsker å spare på noe, anbefaler jeg å velge vekk annonse i lokalavisen. Effekt er absolutt det viktigste markedsføringsverktøyet jeg bruker, noe jeg virkelig fikk bevist med salget av Elisabeth sin leilighet som timing-messig ikke hadde de beste forutsetningene, avslutter Ellinor.