Slik markedsfører vi boligen din

Fot av en kvinne som står i et kjøkken o ser inn i kameraet. I hånden holder hun et nettbrett.

Boligen din er kanskje det mest verdifulle du eier, og da ønsker du å få best mulig pris for den når du skal selge. Hos oss kan du være trygg på at vi velger en strategi som gir deg de beste forutsetningene for å lykkes.

Publisert 2025-07-02

Vi kobler teknologi og markedskunnskap – for din gevinst

Flere ser boligen din

Flere kommer på visning

Flere deltar i budrunden

Flere budgivere – høyere pris

Vår viktigste jobb som megler, er å sørge for at flest mulig av de som er på boligjakt ser boligen din – og blir med i budrunden. For det er nettopp det som gir deg høyere salgspris. Hver ekstra budgiver øker nemlig salgssummen i gjennomsnitt med 3,5 prosent.*

Som landets største eiendomsmegler har vi solid markedskunnskap, unik innsikt og et omfattende datagrunnlag som skiller oss fra konkurrentene. Vi vet hvem som er på boligjakt i ditt område – og det bruker vi aktivt i markedsføringen. Vi kobler boligen din med kjøpere vi vet er interesserte, og tar direkte kontakt med alle som har vært på visning eller i budrunde på lignende boliger.

Foto av to kvinner som sitter i en sofa, ser på hverandre og smiler. Den ene holder et nettbrett, den andre en kaffekopp.

Mer synlighet – større oppmerksomhet

Boligen din markedsføres flere steder på nett der kjøperne er – som nettaviser, sosiale medier, finn.no og EiendomsMegler 1. Vi bruker teknologi og kunstig intelligens for å målrette annonsene mot de mest aktuelle kjøperne. Siden hver eiendom er unik, skreddersyr vi markedsføringen for å treffe de som mest sannsynlig blir budgivere.

Vi bruker alltid de største annonsene på finn.no. Du får også Ukens bolig inkludert i 7 dager – det betyr at annonsen din vises øverst i søkeresultatene. Det gir boligen din større oppmerksomhet.

Til sammen gir dette deg det beste utgangspunktet når du skal selge boligen din, slik at flest mulig kommer på visning og deltar i budrunden – og du får best mulig pris.

Foto av Mac-skjerm med boligannonser i ulike størrelser.
Foto av en telefon med skjerm som viser statistikk for annonseklikk, favorittmerking og besøk.

Følg med på resultatene underveis

  • Se hvor mange som har sett og klikket på annonsen.
  • Se hvor mange som har lagt til boligen din som favoritt.
  • Følg med på interessen for boligen din i forhold til markedet.

Kontakt oss

Skal du selge, kjøpe – eller begge deler?
Vi hjelper deg i gang.

*Ole Jakob Sønstebø, Jon Olaf Olaussen & Are Oust (2021) Opening Bid Strategies in English Auctions, Journal of Real Estate Research, 43:1, 122-143.